קניית קרקע חקלאית

הזדמנות בפרטים הקטנים של התכנון

גלו את הפוטנציאל הגדול שמסתתר בקניית קרקע חקלאית שאושרה לבנייה,
במיוחד כאשר היא נמצאת בשלבים תכנוניים מוקדמים

קניית קרקע חקלאית היא השקעה עם פוטנציאל רב לתשואה, במיוחד כאשר הקרקע אושרה לבנייה אך טרם נעשה בה שימוש בפועל. המפתח להצלחה בהשקעה זו הוא לאתר קרקעות בשלבים תכנוניים מוקדמים, שבהם כבר אושרה תכנית ראשונית וכוללנית למטרות בנייה אך טרם קיבלה אישורים פרטניים (כמו במקרה של מתחם 9 בגדרה) כך, משקיעים יכולים לנצל את הפער בין הערך הנוכחי לערך העתידי של הקרקע. כ 7% משטחי מדינת ישראל הינם פרטיים בטאבו, כאשר כ 5% מתוכם כבר פותחו. קרקע פרטית היא נכס שלא מניב תשואה שוטפת מחד, אך אינה מחזיקה בהוצאות קבועות מאידך. בנוסף, לא חלים עליה הפקעות של מינהל מקרקעי ישראל, אין לה דמי היוון או חכירה והכי חשוב (ובניגוד לקרקע של מינהל מקרקעי ישראל) – זכויות הבנייה ביום הפיתוח העתידי נשמרות אצלכם.

לדאוג שיהיה לנו ולילדים שלנו נכס

את ״איש אדמה״ מוביל אלעד אדליס מנצור ״הדואג לדורות״ שכבר הספיק לפתוח חברת היי-טק, להשקיע בנכסים בארה"ב ולהיכנס בסערה אל שוק הנדל"ן המקומי כמרצה וכמומחה בתחום. מבחינתו בעולם העסקי המהיר של ״היי – וביי״ דווקא בניית האמון לאורך זמן והייעוץ אישי שהולך עם הלקוחות מהעסקה ועד למפתח, הם הדבר שכולנו צריכים.

"אני רץ למרחקים ארוכים, ומי שרץ איתי – יכול להגשים את החלום הזה בעצמו. ההתמחות שלי היא למצוא קרקע שהמחיר שלה נמוך, 300-200 אלף שקל, אבל המיקום והמצב התכנוני שלה הוא כזה שיש לה את הסיכוי הגדול ביותר להפוך בעתיד לקרקע בנויה שתניב כסף, תכפיל ותשלש את עצמה. משם, אני ממשיך ללוות את המשקיעים ולתת להם מעטפת שלמה של הדרכה. יאנוש קורצ'אק אמר: 'הדואג לימים – נוטע חיטים, הדואג לשנים – נוטע עצים והדואג לדורות – מחנך אנשים'. ואני מוסיף: 'הדואג לדורות – רוכש קרקעות', כי זו הדרך היחידה לדאוג שיהיה לנו ולילדים שלנו נכס גם ללא הון עצמי התחלתי מטורף"
אלעד אדליס מנצור מייסד איש אדמה

קרקע חקלאית שאושרה לבנייה

חלק בלתי נפרד מהליך איתור הקרקע הנכונה לרכישה, הוא לסנן את החלקות הטובות והמניבות ביותר שתכנית פיתוח עתידית תייצר עבורן. יש להבין את המתרחש בועדות התכנון ואת ההליך הביורוקרטי שתכניות רלוונטיות עתידות לקיים עבור הקרקע. חשוב גם לדעת ולקרוא "בין השורות" ולזהות את מפת האינטרסים המשותפים של בעלי הקרקעות, היזמים והעיריות – בסינרגיה מלאה בין כלל הצדדים חבוי המתכון להצלחה. אחרי שנים של רכישת קרקעות, למדתי שהעבודה הכי חשובה היא איתור הקרקע בשלב תכנוני מתאים. חשוב לבדוק את מצב התכנון העירוני, להבין את התהליכים הבירוקרטיים המתמשכים, ולהימנע מלהסתמך על זמני המימוש הצפויים. בשורה התחתונה, צריכים להבין את ההבדלים בין החלקות במתחם שבחרנו, לאתר את העסקה הנכונה עבורנו ולבנות סביבה מודל עסקי נכון שבעזרתו נוכל למנף את עצמנו אל עבר המטרות שהגדרנו.

האותיות הקטנות וממה חשוב להימנע בשלב הרכישה

השקעה בקרקע חקלאית דורשת הבנה נרחבת של ההיבטים המשפטיים והרגולטוריים הקשורים לה. חשוב לבדוק את סטטוס הקרקע, שעבודים והתחייבויות קיימות, ואת ההיתכנות הריאלית לעתיד הפיתוח בשטח. תשומת לב לפרטים אלה ועוד, יכולה להבדיל בין השקעה רווחית לכושלת. לעתים, ישנם מקרים בהם רוכש חותם על הסכם עודפים, שבאמצעותו הוא למעשה מוותר על רווחיו העשויים להתקבל כתוצאה מבנייה גבוהה יותר ביום אישור התכנית הסופית. במקרים נוספים, כפי שקרה באיזור חוף פלמחים, כאשר יזם פרטי הגיש תכנית פיתוח כוללנית על גבי שטח שמהווה שמורת טבע. למעשה, הסיכוי להפשרת שמורת טבע בישראל שואף ל 0. כך, כאשר נדחתה התקדמות התכנית לאחר השלב הראשוני, גילו בעלי קרקעות שאופי הפיתוח שהובטח להם אינו צפוי להתקיים.

סיכום והמלצות
בהשקעה בקרקע חקלאית שאושרה לבנייה, חשוב להתמקד בפרטים הקטנים ולהיות ערניים להתפתחויות בשוק הנדל"ן.
שימו לב, קרקע זמינה לבנייה מיידית מהווה כ 40-50% משווי הדירה הבנויה ביום מסירת המפתח. כך, תוכלו להבין היכן שוכן החסכון הפוטנציאלי ברכישת דירה בישראל. נוכל להימנע מצעדים מסוכנים על ידי ביצוע סינון מאוד פשוט, ולעתים אף למצוא את ההזדמנות הנכונה גם כאשר המוכר אינו מודע לה במלואה.

רוצים לשמוע עוד פרטים?

לקצור את הפירות בעתיד בקרוב

״איש אדמה״ היא חברת בוטיק ערכית וארץ ישראלית לנדל״ן פיננסי, שמאמינה שקרקע זמינה להשקעה חייבת להיות נגישה לכלל הציבור הישראלי ולא רק לטייקונים. אותם אגב חוסר הוודאות הזו לא מטרידה במיוחד, הזמן פועל לטובתם. לנו לעומת זאת אין את הפריבילגיה הזאת, עתודות הקרקע בישראל לא אינסופיות וכבר עכשיו נכנסו לזירה תושבי חו״ל שקונים נדל״ן בקצב, כך שמי שיקנה היום במחירים נמוכים צפוי לקצור את הפירות בעתיד בקרוב. אז אם אתם מחזיקים 200 אלף ש״ח ומעלה להשקעה, אתם במקום הנכון. איתנו תוכלו לבחור בין 2 מסלולים השקעה ואפשרויות מימון שיסייעו לכם ברכישה:

1

קרקע להשקעה קצרת מועד

רכישה וליווי של איש אדמה למספר שנים בודדות עם מימוש ברווח יפה הנובע מעליית הערך המשולבת של התקדמות התכניות על הקרקע והעלייה הטבעית בשוק

2

קרקע לרכישה עד לקבלת המפתח

יציאה לדרך משותפת בה איש אדמה תדאג לתוכניות ולאישורים הנדרשים במטרה להקים בניין מגורים בו המשקיע יכול לקבל דירה או למכור ולממש את ההשקעה

יש לכם רק חלק מההון הנדרש להיכנס להשקעה?
ניתן לפרוס תשלומים חודשיים עד 30 חודשים

כדי שתהיו בטוחים, אנחנו באיש אדמה, שומרים בבעלותנו חלק יחסי מכל קרקע שנמכרת אצלנו ולמעשה הופכים לשותפים בעסקה כך שהאינטרס שלנו דומה לשלכם וכמשקיעי בוטיק נמשיך ללוות אתכם עם עדכונים על הקרקע ויעוץ אישי לאורך זמן.

צרו קשר

אנחנו מחכים לשמוע מכם ולמצוא את הקרקע הנכונה ביותר להשקעה עבורכם