קניית קרקע ממנהל מקרקעי ישראל

האם זו השקעה נבונה?

מה זה אומר לקנות קרקע ממנהל מקרקעי ישראל, ההשלכות העסקיות של השקעה כזו, ולמה אנו בוחרים להימנע מכך
קניית קרקע ממנהל מקרקעי ישראל

קניית קרקע ממנהל מקרקעי ישראל מערבת לרוב רכישת זכויות לשימוש בקרקע ולא בעלות מלאה עליה. מדובר במודל שבו המדינה מחזיקה בבעלות הרשמית על הקרקע, וה'בעלים' החדשים רוכשים זכויות לשימוש בה לתקופה מוגבלת, לרוב למשך עשרות שנים. המשמעות היא שבעל הזכויות האמיתי על הקרקע היא מדינת ישראל, ולכם כרוכשי החכירה, ניתנת הזכות לפתח את ייעודה המתקיים על פי תכנית בניין העיר. יום בהיר אחד הודיעו לכם שהקרקע אושרה לבניית מגורים רבי קומות? קבלו פיצוי זעום של עשרות אלפי ש"ח על כל דונם שרכשתם, ותשיבו את זכויות הבניייה במלואן למדינה. פשוט תשאלו את חמותי.

הסיכונים והסיכויים ברכישת קרקע ממנהל מקרקעי ישראל ממכרז

אתם רוכשים למעשה את הזכות לפתח את המבנה לפי התב"ע. עליכם להוסף עלויות נוספות נכבדות שיש להתחשב בהן, כגון: דמי היוון, דמי חכירה, מס שבח גבוהה וכיוב'. גם לאחר בניית הנכס הקרקע לעולם לא תהיה שלכם. למה אנחנו מתכוונים בזה? בשנת 2014, רוכשי קרקעות בעיר חדרה, רכשו יחידות בגודל 250 מ"ר ובשנת הפיתוח בשנת 2023, פותחו יחידות ע"ג 125 מ"ר בלבד. כלומר, זכויות הבנייה הוכפלו ועדיין רוכשי קרקעות המינהל נמנעו מלממש את מלוא הפוטנציאל הרווחי של הקרקע. כך גם בעתיד, צפיפות הבנייה רק תמשיך לעלות ובמידה וכברכ השקעתי את ממוני בקרקע עדיף שהיא תהיה בבעלותי הפרטית בטאבו.


סיכום והמלצות


לסיכום, קניית קרקע ממנהל מקרקעי ישראל יכולה להיות מורכבת ומגבילה. חשוב לשקול את כל ההיבטים העסקיים, המשפטיים והרגולטוריים לפני ביצוע השקעה כזו. במידה ואתם מחפשים השקעה עם פחות מגבלות ויותר פוטנציאל לרווח, השקעה בקרקעות בבעלות פרטית כמו במקרים של נס ציונה וחדרה, עשויה להיות האפשרות הנכונה עבורכם

לדאוג שיהיה לנו ולילדים שלנו נכס

את ״איש אדמה״ מוביל אלעד אדליס מנצור ״הדואג לדורות״ שכבר הספיק לפתוח חברת היי-טק, להשקיע בנכסים בארה"ב ולהיכנס בסערה אל שוק הנדל"ן המקומי כמרצה וכמומחה בתחום. מבחינתו בעולם העסקי המהיר של ״היי – וביי״ דווקא בניית האמון לאורך זמן והייעוץ אישי שהולך עם הלקוחות מהעסקה ועד למפתח, הם הדבר שכולנו צריכים.

"אני רץ למרחקים ארוכים, ומי שרץ איתי – יכול להגשים את החלום הזה בעצמו. ההתמחות שלי היא למצוא קרקע שהמחיר שלה נמוך, 300-200 אלף שקל, אבל המיקום והמצב התכנוני שלה הוא כזה שיש לה את הסיכוי הגדול ביותר להפוך בעתיד לקרקע בנויה שתניב כסף, תכפיל ותשלש את עצמה. משם, אני ממשיך ללוות את המשקיעים ולתת להם מעטפת שלמה של הדרכה. יאנוש קורצ'אק אמר: 'הדואג לימים – נוטע חיטים, הדואג לשנים – נוטע עצים והדואג לדורות – מחנך אנשים'. ואני מוסיף: 'הדואג לדורות – רוכש קרקעות', כי זו הדרך היחידה לדאוג שיהיה לנו ולילדים שלנו נכס גם ללא הון עצמי התחלתי מטורף"
אלעד אדליס מנצור מייסד איש אדמה

רוצים לשמוע עוד פרטים?

לקצור את הפירות בעתיד בקרוב

״איש אדמה״ היא חברת בוטיק ערכית וארץ ישראלית לנדל״ן פיננסי, שמאמינה שקרקע זמינה להשקעה חייבת להיות נגישה לכלל הציבור הישראלי ולא רק לטייקונים. אותם אגב חוסר הוודאות הזו לא מטרידה במיוחד, הזמן פועל לטובתם. לנו לעומת זאת אין את הפריבילגיה הזאת, עתודות הקרקע בישראל לא אינסופיות וכבר עכשיו נכנסו לזירה תושבי חו״ל שקונים נדל״ן בקצב, כך שמי שיקנה היום במחירים נמוכים צפוי לקצור את הפירות בעתיד בקרוב. אז אם אתם מחזיקים 200 אלף ש״ח ומעלה להשקעה, אתם במקום הנכון. איתנו תוכלו לבחור בין 2 מסלולים השקעה ואפשרויות מימון שיסייעו לכם ברכישה:

1

קרקע להשקעה קצרת מועד

רכישה וליווי של איש אדמה למספר שנים בודדות עם מימוש ברווח יפה הנובע מעליית הערך המשולבת של התקדמות התכניות על הקרקע והעלייה הטבעית בשוק

2

קרקע לרכישה עד לקבלת המפתח

יציאה לדרך משותפת בה איש אדמה תדאג לתוכניות ולאישורים הנדרשים במטרה להקים בניין מגורים בו המשקיע יכול לקבל דירה או למכור ולממש את ההשקעה

יש לכם רק חלק מההון הנדרש להיכנס להשקעה?
ניתן לפרוס תשלומים חודשיים עד 30 חודשים

כדי שתהיו בטוחים, אנחנו באיש אדמה, שומרים בבעלותנו חלק יחסי מכל קרקע שנמכרת אצלנו ולמעשה הופכים לשותפים בעסקה כך שהאינטרס שלנו דומה לשלכם וכמשקיעי בוטיק נמשיך ללוות אתכם עם עדכונים על הקרקע ויעוץ אישי לאורך זמן.

צרו קשר

אנחנו מחכים לשמוע מכם ולמצוא את הקרקע הנכונה ביותר להשקעה עבורכם